Szkolenia dla logopedów — Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym
Serdecznie zapraszam na szkolenia dla logopedów DJ — Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym, które poprowadzi mgr Barbara Jeziorczak – doświadczony logopeda i psycholog, współautorka narzędzia.
Szczegóły dotyczące szkolenia poniżej.
Katarzyna Węsierska
Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym – wykorzystanie standaryzowanego narzędzia w praktyce logopedycznej
Szkolenie dla logopedów i studentów logopedii
Podstawowe informacje
Termin:
- 3 czerwca 2017 r.
- rozpoczęcie o godzinie 9.00 zakończenie o godz. 17.45
Czas trwania warsztatów:
- 10 godzin dydaktycznych
Prowadzenie warsztatów:
- mgr Barbara Jeziorczak, logopeda, psycholog, współautorka narzędzia „DJ – Diagnoza jąkania u dzieci wieku przedszkolnym” (współautorka Katarzyna Węsierska, Wydawnictwo Komlogo, 2016)
Przebieg warsztatów:
- 00–10.30 Moduł I warsztatów
- 30–10.45 Przerwa
- 45–12.15 Moduł II warsztatów
- 15–12.30 Przerwa
- 30–14.00 Moduł III warsztatów
- 00–14.30 Przerwa
- 30–16.00 Moduł IV warsztatów
- 00–16.15 Przerwa
- 15–17.45 Moduł V warsztatów
Informacje merytoryczne:
Cele warsztatów
Warsztaty mają na celu przygotowanie logopedów do wykorzystania narzędzia diagnostycznego w praktyce logopedycznej. Uczestnicy zostaną zapoznani z teoretyczną podbudową narzędzia. Szkolenie dostarcza wiedzy niezbędnej do prowadzenia kompleksowej, wieloaspektowej – opartej na dowodach (evidence-based) diagnozy w zaburzeniach płynności mowy u dzieci wieku poniżej lat 7.
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy warsztatów:
- będą zaznajomieni z teoretycznymi podstawami diagnozowania jąkania u małych dzieci;
- nabędą umiejętność wdrażania w praktyce poszczególnych elementów składających się na schemat diagnozy z użyciem DJ;
- zapoznają się ze strukturą całego narzędzia i zawartością poszczególnych elementów wchodzących w skład DJ, w tym aplikacji „Licznik niepłynności”;
- będą przygotowani do interpretowania wyników badania oraz programowania postępowania terapeutycznego;
- zdobędą wiedzę na temat budowania optymalnej relacji terapeutycznej z rodzicami i kształtowania poczucia sprawstwa u opiekunów w procesie postępowania logopedycznego.
Tematyka warsztatów:
- teoretyczne podstawy diagnozowania zaburzeń płynności mowy u małych dzieci;
- badanie jąkania w ujęciu Węsierskiej i Jeziorczak – filozofia DJ;
- schemat postępowania diagnostycznego w ujęciu DJ;
- DJ– krok po kroku – ćwiczenia praktyczne;
- zasady budowania sojuszu terapeutycznego z rodzicami w interwencji logopedycznej;
- studium przypadku – zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w konkretnej sytuacji diagnostycznej.
Sylwetka trenera:
mgr Barbara Jeziorczak, jest logopedą, psychologiem. Autorka licznych publikacji logopedycznych. Uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach z zakresu pomocy logopedycznej i psychologicznej dziecku, rodzinie i osobom dorosłym – w kraju i za granicą, m.in.: Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do 7 lat – Palin PCI (Palin parent–child interaction therapy for children under seven who stammer); Working with primary school-age children who stutter: An introduction to building core client and therapist skills – The International Fluency Association Global Workshop; Mini-KIDS – terapia jąkania małego dziecka; An overview of working with Children who Stammer (Przegląd metod terapii dziecka jąkającego się) — The Michael Palin Centre for Stammering; Terapia rodzin — Polski Instytut Ericksonowski; Brief Solution Focused Therapy (ABC Terapii BSFT). Angażuje się w propagowanie wiedzy na temat interwencji logopedycznej u małych dzieci z wczesną niepłynnością mowy. Współautorka przewodnika dla rodziców Czy moje dziecko się jąka? (Wydawnictwo Centrum Logopedyczne, 2011) oraz narzędzia do badania zaburzeń płynności mowy DJ – Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym (Wydawnictwo KOMLOGO 2016). Szczególną satysfakcję sprawia jej możliwość wykorzystania swoich doświadczeń psychologa w postępowaniu logopedycznym. Jako logopeda specjalizuje się zwłaszcza w terapii jąkania, opóźnionego rozwoju mowy i wad wymowy.